نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2625
-
الف
+

جواد افشار از سریال «پول کثیف» تا «کیمیا»

در این گزارش به بهانه سالروز تولد «جواد افشار»مروری بر کارنامه هنری این کارگردان ایرانی داریم.

به گزارش آی فیلم 2، «جواد افشار» کارگردان سینما و تلویزیون ایران که بیشتر به واسطه ساخت سریال «کیمیا» شناخته می شود امروز 52 ساله شد.

«جواد افشار» متولد 26جدی ( دی) 1347 در «قم» کارگردان سینما و تلویزیون اهل ایران است.

او در کودکی با تعزیه خوانی و سپس با تیاتر آشنا شدو در سال ۱۳۶۳ در سن ۱۶ سالگی نخستین بار کارگردانی را با ساخت یک فلم کوتاه تجربه کرد.

در سال ۱۳۶۹ به دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران راه یافت و با دریافت مدرک کارشناسی کارگردانی فارغ‌التحصیل شد. در ادامه به عنوان دستیار کارگردان در فلم «مسافر ری» به کارگردانی داوود میرباقری فعالیت‌های خود را دنبال کرد.

جواد افشار

او در دوران دانشجویی چند فلم کوتاه ساخت، از جمله فلم کوتاه ۱۶ میلیمتری «زنبورک» که در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شرکت کرد و جوایزی کسب نمود.

وی در سال ۱۳۷۶ نخستین فلم بلند داستانی خود را با عنوان «پایی برای پرواز» ساخت و در سال ۱۳۷۹ نخستین سریالش را با نام «غروب بی پایان» کارگردانی کرد.

وی کار حرفوی خود را در تلویزیون ایران سال 1382 با کارگردانی سریال «پول کثیف» آغاز کرد.

این سریال داستان زنده گی زن و شوهری را به تصویر می کشد که در حالت بحرانی ورشکسته گی قرار دارند و شیوا(بانو) برای کمک مالی به به «کیانی» که از اقوام شوهرش است روی می‌آورد و کم‌کم داریوش به واسطه کیانی به قاچاق کالا دست می‌زند.

فرهاد جم، زیبا بروفه، رضا رویگری،  غلامحسین لطفی، آناهیتا نعمتی، خاطره حاتمی و علی رام نورایی از جمله بازیگران سریال پول کثیف هستند.

پول کثیف

این کارگردان ایرانی در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. البته وی را باید بیشتر کارگردان تلویزیون بدانیم چرا که 92 فیصد آثار وی تلویزیونی و 8 فیصد آثارش سینمایی است.

سریال «جابرن حیان» یکی از سریال های متفاوت کارنامه جواد افشار است که  روایتگر برهه ای از زندگی جابربن حیان دانشمند ایرانی می باشد.

جابر بن حیان

در سریال جابربن حیان بازیگرانی چون اکبر عبدی،مرحوم حسن جوهرچی، زیبا بروفه،  زنده یاد انوشیروان ارجمند، علیرام نورایی، عنایت بخشی، فاطمه طاهری، جعفر دهقان, حسن اسدی، زنده یاد کریم اکبری مبارکه و... به ایفای نقش پرداختند.

«کریم اکبری مبارکه» بر اثر کرونا درگذشت

«مادرانه» یکی دیگر از سریال های پربیننده جواد افشار در تلویزیون ایران محصول سال 1392 است.

این سریال هم جزو ماندگارترین و پربیننده سریال هایی بود که به کارگردانی جواد افشار از صدا و سیمای ایران نشر و مورد استقبال بالای مردم قرار گرفت.

مادرانه

بازی های درخشان بازیگران همراه با داستان این سریال توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کرد و در ذهن علاقه مندان به سریال های تلویزیونی ماندگار شد. مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، هستی مهدوی، عباس غزالی، مهرداد ضیایی، آتیلا پسیانی، شهین تسلیمی و... در سریال مادرانه به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی «مهدی سلطانی»+ تصاویر

«شهین تسلیمی»: بیماری فرزندم من را از بازیگری دور کرد

یکی دیگر از سریال های ماندگار و پربیننده جواد افشار در تلویزیون ایران، سریال برادر است که ماه رمضان سال 95 نشر شد.

سریال برادر درباره یک تاجر خوش نام برنج و خانواده او است که پسر کوچکتر خانواده توسط دشمنان پدرش اغفال شده و دست به کار خطایی میزند که آبروی پدر را نشانه میرود و این سرآغاز ماجراهای متعدد در این سریال است.

برادر

حسن پورشیرازی، حسین یاری، پوریا پوسرخ، سوگل طهماسبی، سهیلا رضوی، گلاره عباسی، کاوه خداشناس، مجید واشقانی، رضا توکلی و... در سریال برادر به ایفای نقش پرداختند.

شکستانده شدن حرمت بین 2 برادر

تیتراژ سریال «برادر» با صدای «محمد علیزاده»

سریال آنام یکی دیگر از سریال های ماندگار جواد افشار در تلویزیون است که ماه دلو(بهمن) سال 96 نشر و توانست نظرات مثبتی از سوی بیننده ها را دریافت کند و به یکی از سریال های پربیننده تلویزیون ایران تبدیل شود.

این سریال روایتی از زندگی پر فراز و نشیب زنی به نام مارال است که بعد از سالها متوجه میشد که دخترش زنده است و برای رسیدن به دخترش هرکاری را انجام میدهد.

آنام

گلچهره سجادیه بازیگر ایرانی بعد از سالها با ایفای نقش «مارال» شخصیت اصلی قصه این سریال به تلویزیون بازگشت و درکنار بازیگرانی چون شبنم قلی خانی، مهرانه مهین ترابی، عبدالرضا اکبری، مجید واشقانی، سامیه لک، امیررضا دلاوری، لاله مرزبان، احمد پورخوش و... به ایفای نقش پرداخت.

عکس متفاوت از کرکتر اصلی سریال «مریم مقدس»

«لاله مرزبان» کرکتر «نازگل» سریال ستایش 3 را بشناسید

«کیمیا» یکی دیگر از پربیننده ترین سریال های جواد افشار است  که در 110 قسمت از رسانه ملی ایران نشر شد.

این سریال جواد افشار با استقبال ویژه ای از سوی مخاطبان روبرو شد و تکرار آن در شبکه های مختلف باز هم بیننده های خاص خودش را دارد.

کیمیا

سریال کیمیا روایتگر زندگی زنی به نام کیمیا در مقاطع زمانی مختلف از زمان قبل از انقلاب اسلامی ایران تا دوران جنگ این کشور با عراق است و بازیگرانی چون مهراوه شریفی نیا، آزیتا حاجیان، حسن پورشیرازی، علی شادمان، مهدی پاکدل، امیرحسین آرمان، پوریا پورسرخ، سوگل طهماسبی، عاطفه رضوی، سیدمهرداد ضیایی، نسرین نکیسا و بسیاری دیگر از هنرمندان کشورمان در این سریال ایفای نقش کردند.

چرا «مهراوه شریفی نیا» بازیگر نقش «کیمیا» شد؟

 سریال های «حضرت معصومه (س)» ،«گاندو»، «سی امین روز» ،«روزهای زیبا»، «روز رفتن» و فلم سینمایی «کلبه» از دیگر آثاری هستند که «جواد افشار» کارگردانی کرده است. 

دانلود سریال «کیمیا »

دانلود سریال «پول کثیف»

 م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر